سیستم گرمایش کفی

آیاگرمای مطبوع و دلپذیر تابش خورشید در یک روز سرد زمستانی را، در حالی که دست و پایتان در معرض سرما قرار گرفته ، و سرما در وجودتان نفوذ کرده است، تجربه کرده‌اید؟ انرژی گرمایی خورشید به صورت تابشی می‌تابد و انسان را گرم می‌کند.

و آیا تجربه کرده‌اید که در فصل سرد، وارد ساختمانی بشوید که سیستم‌های گرمایشی آن فعال است، در حالی که نیاز دارید پای شما که سردترین نقطه‌ی بدن است در معرض گرمای مطبوع قرار بگیرد، اما کف ساختمان سرد است؟ در این شرایط مدتی طول می‌کشد تا پایتان گرم شود. چون در روش‌های گرمایشی متداول، گرمای تولید شده ابتدا به سمت بالا حرکت می‌کند، به طوری که تا ۷۰٪ گرما نزدیک سقف جمع می‌شود، و سپس در حرکت خود به سمت پائین مقدار زیادی از دما اتلاف می‌شود، به طوری که نزدیک کف دمای پائین‌تری وجود دارد. و به این ترتیب سرمان بیشتر در معرض گرما قرار می‌گیرد تا پایمان. در حالی که ما هنگامی در شرایط آسایش و سلامت قرار داریم، که پایمان گرم، و سرمان خنک باشد، بنابراین گرما باید جایی تولید شود که به آن نیاز داریم. یعنی در کف، و این شرایط وقتی فراهم می‌شود، که طبق تحقیقات مختلف، از جمله کتاب ASHRAE ، دمای محیط پایین‌تر و دمای متوسط تشعشعی بالاتر باشد.

سیستم گرمایش کفی با ویژگی‌هایش، در مقایسه با سایر روش‌های گرمایشی، مثل رادیاتور و… مناسب‌ترین شرایط آسایش انسان را فراهم می‌کند

گرمایش کفی سوپرپایپ چیست؟

سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ با چرخش آب گرم از میان شبکه‌ای از لوله‌های تلفیقی پنج‌لایه‌ی سوپرپایپ که در کف نصب گردیده‌اند، به آرامی حرارت را در تمامی سطح به صورت یکنواخت توزیع می‌کند.

در سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ آب با گرم با دمای متوسط ۴۰ الی ۴۵ درجه‌ی سانتیگراد از طریق موتورخانه، پکیج، و یا پانل‌های خورشیدی تأمین، و از طریق کلکتورها توزیع و در سیستم گردش می‌کند، که نسبت به سیستم‌های متداول ۳۰ تا ۳۵ درجه کمتر است، و حداکثر دمای کف ۲۹ درجه‌ی سانتیگراد است.

در ‌این سیستم بیش از۶۰ در صد انرژی به صورت تابشی به محیط انتقال پیدا می‌کند، و به جای گرم کردن هوا، اجسام و افراد گرم می‌شوند.

سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ، بسته به شرایط فنی ساختمان تا ۵۰ درصد می‌تواند صرفه‌جویی در مصرف انرژی ایجاد کند. با توجه به اینکه انرژی، منبع تمام‌شدنی است و استفاده‌ی بهینه‌ی آن یک ضرورت فرهنگی، اجتماعی و ملی است، و همچنین با توجه به اینکه به زودی هزینه‌ی انرژی افزایش یافته، و سهم قابل توجهی از سبد هزینه‌ی زندگی را به خود اختصاص خواهد داد، بنابراین ۵۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی میزان قابل ملاحظه‌ای است.

مزایای گرمایش کفی سوپریایپ

آسایش
مهم‌ترین و کلی‌ترین ویژگی و مزیت گرمایش کفی این است که شرایط سلامت برای انسان
فراهم می‌کند، و حس مطبوع دریافت گرما را برای او در جایی ایجاد می‌کند که به آن
نیاز دارد، یعنی در کف.

بهداشت و
سلامت
در سیستم گرمایش کفی با حرارت آرام ساطع از کف، جریان کنوکسیون هوا و میزان ذرات
غبار کاهش می‌یابد. به همین دلیل سیستمی ایده‌ال برای مبتلایان به آسم، سرفه‌های
الرژیک و همچنین بیماری‌های مفصلی است. از سوی دیگر در این سیستم، چون کف خشک و گرم
است، محیط مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری و قارچ‌هایی که موجب ابتلا به بیماری‌های
پوستی و تنفسی می‌شوند فراهم نمی‌شود.

انعطاف‌پذیری در طراحی
معماری
تمام اجزاء سیستم گرمایش کفی در کف ساختمان نصب می‌شود. بنابراین نیازی به جانمایی
رادیاتور، و یا وسایل دیگر گرمایشی نیست. بنابراین طراحی فضا برای معماران راحت‌تر
است.

عدم اشغال فضای مفید
با سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ، با حذف رادیاتورها و افزایش کاربری فضا، می‌توان
مبلمان و اثاثیه را دلخواه‌تر چیدمان کرد.

تمیزی ساختمان
با حذف رادیاتورها، دیگر پدیده‌ی سیاهی دیوار‌ها و پرده‌ها را نیز نخواهیم داشت.

ایمنی
وجود سطوح تیز و داغ در داخل فضای ساختمان احتمال وقوع حادثه و آسیب را برای ساکنین
ساختمان به خصوص کودکان افزایش می‌دهد. عدم وجود رادیاتور، به ویژه در مدارس و
اماکن آموزشی و عمومی این تهدید را از بین می برد.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی ...
سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ بین ۳۰ تا ۵۰٪ در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود.

 گرمایش کفی سوپرپایپ مجموعه‌ای است از لوازم مورد نیاز، دانش فنی، و تجربه

سیستم گرمایش کفی در شکل مدرن و امروزی آن از ظرایف و پیچیدگی‌های بسیار برخوردار است تا عملکرد نهایی سیستم تضمین باشد. از عواملی که بر درستی کار سیستم اثرگذارند :

  • اجزاء و اقلام تشکیل دهنده‌ی سیستم: گرمایش کفی سوپرپایپ مجموعه‌ی کاملی است از اقلامی مثل لوله، عایق‌ها، ورق متالایز، کلکتور، شیرها، و افزودنی‌های بتن، با توجه به اینکه هریک از این اقلام نقش مهمی در مکانیزم عملکرد این سیستم دارند، به همین دلیل هنگام نصب و اجرای سیستم، در صورت عدم وجود هر یک از آنها، شاهد ضعف عملکرد نهایی آن خواهیم بود.
  • کیفیت مصالح به کار رفته: که به هر حال از اصول و الزامات اولیه‌ی تضمین عملکرد سیستم، و دوام و طول عمر آن است.
    سوپرپایپ محصولات خود را تحت لیسانس شرکت آلمانی یوپونور تولید می‌کند.شاخص استانداردهای کیفی لوازم به کار رفته در گرمایش کفی سوپرپایپ را می‌توان با کیفیت لوله‌های تلفیقی آن مقیاس کرد.
  • طراحی ( خدمات ): در سیستم گرمایش کفی اگرچه گرما از طریق چرخش آب گرم در لوله‌های کف حاصل می‌شود، و سادگی آن را به نمایش می‌گذارد، اما برای دریافت گرمای مطبوع از این سیستم، خواباندن لوله در کف آخرین اقدامی است که انجام می‌شود. در واقع گرمایش کفی سیستمی‌ است دانش محور که مانند سایر سیستم‌های تأسیساتی ساختمان باید ابتدا به دقت طراحی شده، و بسته به نوع کاربری و ویژگی‌های پروژه ساختمانی، محل قرارگیری‌لوله‌ها‌ درکف، فاصله‌ی لوله‌ها، محل کلکتور‌ها، نحوه‌ی عایق‌بندی و همچنین دمای آب ورودی به سیستم محاسبه ‌شود.

    مشاوره و طراحی جزیی از سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ برای شما و علاقمندان به استفاده از این سیستم و مزایای آن است.

- نقشه‌ی گرمایش کفی ساختمان خود را دریافت کنید: طراحی درست سیستم گرمایش کفی، تضمین کننده‌ی صحت عملکرد آن است. مهندسین متخصص سوپرپایپ در بخش پشتیبانی فنی آماده‌ی ارائه‌ی خدمات مشاوره و طراحی هستند. آنها با دریافت نقشه‌ی معماری ساختمان شما، با توجه به شرایط طرح و با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری، محاسبات لازم را انجام داده، نقشه سیستم گرمایش کفی مناسب ساختمان شما را طراحی می‌نمایند. برای استفاده از این خدمات، نقشه‌ی معماری ساختمان خود را از طریق سایت، و یا یکی از دفاتر نمایندگی ارسال نمائید.

  • اجرای سیستم: در سوپرپایپ، ما معتقدیم که کار درست را باید درست انجام داد تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود. هر چقدر که سیستم گرمایش کفی با محاسبات مهندسی، به دقت طراحی شود، ولی درست اجرا نشود، نباید انتظار عملکرد مطمئن داشت.

- مراقبت کنید که اجرای گرمایش کفی ساختمان شما مطابق با نقشه‌ی طراحی شده انجام شود.
مجریان مجاز سوپرپایپ آموزش‌های لازم را برای اجرای صحیح سیستم گرمایش کفی دیده‌اند. آنها نسبت به نکات فنی و خواندن نقشه‌ها مسلط هستند، و از تجربه‌ی کافی برای نصب سیستم برخوردارند.

گرمایش کفی به دلیل توزیع یکنواخت حرارت در تمام محیط، غیر از ساختمان‌های مسکونی که کاربری شخصی دارد، برای تأمین گرمایش فضاها و اماکن عمومی، با کاربردهای متفاوت نیز، که عمدتاَ مساحت زیاد دارند، به لحاظ کار‌آمدی و اقتصادی ایده‌آل‌ترین سیستم امروزی است.

اماکن ورزشی
مثل سالن‌های تمرین و بازی، محوطه‌ی استخرها، زمین چمن استادیوم‌ها،…

گرم کردن سالن‌های تمرین و بازی‌های ورزشی به طوری که شرایط آسایش ورزشکار در آن فراهم باشد کار مشکلی است. در این سالن‌ها ارتفاع سقف زیاد است. با استفاده از روش‌های متداول گرمایشی، هم توزیع گرما در نقاط مختلف سالن یکنواخت نیست، و هم گرما ابتدا زیر سقف جمع میشود، و سپس به سمت پایین سالن انتقال می‌یابد، که به این ترتیب اتلاف دما و انرژی در این مسیر انتقالی بسیار زیاد است. گرمایش کفی سوپرپایپ مناسب‌ترین و اقتصادی‌ترین راه‌حل برای رفع مشکل تأمین گرمایش اینگونه سالن‌هاست. با گرمایش کفی سوپرپایپ در سالن‌های ورزشی غیر از مزایای عمومی:

  • همه‌ی محوطه‌ی سالن به طور یکنواخت گرم می‌شود
  • رطوبت هوا حفظ شده، خشک نمی‌شود.
  • جریان کنوکسیون هوا و بالطبع میزان غبار معلق در هوا به شدت کاهش می‌یابد
  • ۳۰ الی ۵۰ ٪ صرفه‌جویی در مصرف انرژی خواهد شد.
  • تمام سیستم در کف نصب می‌شود، و فضای مفید سالن اشغال نمی‌شود.

در حال حاضر بسیاری از سالن‌های ورزشی در سراسر کشور مجهز به سیستم گرمایش کفی سوپرپایپ است. و این سیستم چنان تجربه‌ای از آسایش و راحتی از خود به جای گذاشته است که روزافزون در حال گسترش و فراگیر شدن است.

محوطه‌ی استخرها
در سالن‌های شنا، یکی از شرایط آسایش شناگران، غیر از دمای یکنواخت محیط، گرمای مناسب دور محوطه‌ی استخراست که پای برهنه‌ی خود را روی آن می‌گذارند. با استفاده از روش‌های متداول گرمایشی، هم توزیع گرما در نقاط مختلف سالن یکنواخت نیست، و هم گرما ابتدا زیر سقف جمع میشود، و سپس به سمت پایین سالن انتقال می‌یابد، که به این ترتیب اتلاف دما و انرژی در این مسیر انتقالی بسیار زیاد است، و همچنین به هر حال کف محوطه‌ی دوراستخر سرد است. گرمایش کفی سوپرپایپ راه‌حلی مدرن و اقتصادی برای رفع مشکل تأمین گرمایش محوطه‌ی دور استخرها، و همچنین محوطه‌ی سونا، رختکن و دوش‌هاست. با گرمایش کفی سوپرپایپ در محوطه‌ی استخرها، غیر از مزایای عمومی: